Umjetnost korporativne filantropije
18. prosinca 2023.U dinamičnom okruženju suvremenog poslovanja, koncept korporativne filantropije ističe se kao snaga pozitivnih promjena. Izvan profitnih margina, tvrtke sve više prepoznaju važnost vraćanja zajednicama kojima pružaju usluge. To je jedini mogući način kako bi se predstavila strateška predanost društvenoj odgovornosti, održivosti i dubokom razumijevanju da tvrtke mogu biti snaga dobrote u svijetu.
Korporativna filantropija ne vrti se samo oko donacija koje su najjednostavniji način činjenja, već oko stvaranja trajnog utjecaja i doprinosa dobrobiti društva. Kada tvrtke usklađuju svoje vrijednosti s filantropskim inicijativama, ne samo da potiču dobru volju, već grade snažnu osnovu za dugoročni uspjeh. Nisu samo velike korporacije te koje mogu doprinijeti, već razliku mogu napraviti i male tvrtke. Naravno, uvijek postoji izazov – kome donirati i koju vrstu donacije? Zašto njima, a ne nekoj drugoj nevladinoj organizaciji? Koliko je dovoljno? Je li novac jedina opcija donacije…
Gradnja boljeg svijeta kroz uobičajeno poslovanje
Već nekoliko godina, tvrtka Ofir d.o.o. postavlja strategiju filantropije na godišnjoj razini. Strategija kao takva ne služi samo kao smjernica za one koji traže donaciju, već i kao smjernica za tvrtku i potencijalne zaposlenike kad je u pitanju “dobrotvorni rad”. Odlučili smo uložiti sve svoje napore i dodatno vrijeme u nove generacije. Jedan dio toga su prakse gdje je mnogo vremena utrošeno od strane starijih stručnjaka na mlade potencijale. Pronalaženje iskre u oku novog IT čarobnjaka nešto je čemu se nadamo, pa je svaki uloženi razgovor, rasprava ili mentorstvo vrijedno. Naravno, to nije tako jednostavno kako zvuči, ali to je jedan od načina kako možemo pronaći novog zaposlenika. U svim ostalim situacijama barem smo sudjelovali u otkrivanju onoga što mlada osoba ne bi trebala raditi.
S druge strane, u mlade generacije ulažemo indirektno putem “Tech To The Rescue“. Ideja je pomoći nevladinim organizacijama u pronalaženju prikladnih IT alata ili rješenja kako bi optimizirale svoj trud i potencijal. Postoji toliko primjera kada s minimalnom pomoći postižemo prekrasan utjecaj na obrazovanje, siromaštvo, okoliš ili bilo koji drugi problem nevladinih organizacije diljem svijeta. Isto vrijedi za suradnju s lokalnim institucijama ili nevladinim organizacijama kada je utjecaj koji ostvarujemo vidljiv u svakodnevnom životu.
Jedan od takvih primjera je nedavna suradnja s Osječkim športskim savezom gluhih koji je ove godine po prvi put okupio najmlađe članove i njihove skrbnike na blagdanskom druženju. Osmjesi na dječjim licima, zadovoljstvo roditelja i pozitivan utjecaj ostvaren u zajednici, ono su što nam daje motiv za nastavak.
Ovime želimo zaključiti da korporativna filantropija nije samo dobra gesta; to je strateški imperativ za poslovanje u današnjem svijetu. Tvrtke koje uključuju filantropiju u svoj DNK ne stvaraju samo pozitivne promjene, već osiguravaju mjesto kao odgovorne organizacije vođene svrhom.
Korporativna filantropija više nije samo opcija; ona je sastavni dio izgradnje bolje, održive budućnosti za sve, bez obzira na nacionalnost, boju kože ili uvjerenja.