Umjetna inteligencija osnažuje Google

15. lipnja 2023.

Umjetna inteligencija ove je godine izuzetno zaposlena, a o njenim dosadašnjim postignućima pisali smo u prijašnjim blogovima. Iako je Google dosad kaskao za najvećim rivalom Microsoftom i njihovim ChatGPT-om koji je osvojio svijet u kratkom roku, eksperimentalna verzija tražilice u koju je integrirana umjetna inteligencija – SGE (Search Generative Experience) ugledala je “svjetlo dana”. Era pretraživanja i dobivanja odgovora u formi plavih poveznica je prošla, stiglo je vrijeme pretraživanja postavljanjem pitanja i direktnim dobivanjem odgovara – od slika do podcastova.

Budućnost Google pretraživanja je AI!

No ne na onaj način o kojemu vi sada razmišljate, za to je zadužen Bard – klasični chatbot, ali s njim ćemo se upoznati neki drugi put. Za razliku od uobičajenog Google pretraživanja, koje prikazuje popis plavih poveznica, SGE koristi umjetnu inteligenciju da odgovori na vaša pitanja. Koristeći sve dostupne informacije na otvorenom webu, SGE će vam odmah dati odgovor na vaše pitanje bez potrebe da ulazite na web stranice koje sadrže taj odgovor. Također, u desnom će vam dijelu stranice ponuditi internet stranice koje su najrelevantnije vašem pitanju ili pojmu pretraživanja. No, ukoliko odmah dobijemo odgovor na naš upit, ima li potrebe da kliknemo na poveznicu i posjećujemo web stranice?

Google search

Zna li odgovor na sva pitanja?

Postoji skup upita za koje tražilica nikada nije dobro radila, a za koji se Google nada da bi AI mogla riješiti. Primjera radi, ukoliko postavimo pitanje: “Što da posjetim u Zadru idući mjesec?” ili “Koji je najbolji restoran u Zagrebu?”, teško ćemo dobiti odgovor kakav očekujemo. Za adekvatan odgovor tražilici je potrebno dati još podataka poput budžeta koji smo spremni potrošiti na događanje, koliko smo spremni čekati na narudžbu, imamo li pratnju na putovanju, vodimo li djecu itd. Podaci o događanjima u narednih mjesec dana na određenoj lokaciji ili radno vrijeme i jelovnik restorana dostupni su no sumiranje svih podataka u jedan kvalitetan odgovor je teško te iz tog razloga često moramo razlomiti naše pitanje na nekoliko pitanja.

SGE sučelje

Ono  što vam AI također omogućava je sloj za dodatni unos, pomažući vam da postavite bolja i kvalitetnija pitanja. I dodaje još jedan sloj rezultata, dizajniran da odgovori na vaša pitanja i da vas vodi do novih. Sada više nećete morati otvarati novi prozor ili se vraćati na početak pretraživanja kako biste postavili novo pitanje ili potpitanje, uz sloj za dodatni unos nadovezujete svoje pitanje na prijašnje. Dosadašnji način pretraživanja zahtijevao je od korisnika odvojeno pretraživanje proizvoda za usporedbu dok će sada taj dio za vas obaviti SGE i u jednom vam prozoru izvući informacije za oba proizvoda

Što će se dogoditi sa sponzoriranim oglasima?

Ono što marketingaše zanima je način oglašavanja u novom obliku tražilice. Oglasi će i dalje nastaviti igrati jednu od glavnih uloga u pomaganju ljudima da dođu do korisnih informacija i proizvoda. Sa SGE-om će se oglasi nastaviti pojavljivati ​​u namjenskim oglasnim mjestima na cijeloj stranici, a oglašivači će i dalje imati priliku doseći potencijalne klijente.

Sponzorirani oglasi

Sve se vrti oko personalizacija.

Umjetna inteligencija poznatu će tražilicu učiniti vizualno privlačnijom i jednostavnijom za korištenje, a naglasak je stavljen na personalizirane rezultate. Eksperimentalna verzija trenutno je dostupna jedino u Sjedinjenim Američkim državama, a nama ostaje sačekati njen dolazak u naše krajeve. Što još spremaju u Googleu tek ćemo vidjeti u narednim mjesecima, a ako vjerujemo najavama ovog svjetskog giganta, očekuje nas preko 20 projekata u kojima će biti generirana umjetna inteligencija.

 

Ana Božić