Praksa u marketingu
12. travnja 2019.Našem timu za marketing nedavno se pridružila praktikantica Sara Karaman. Željna stjecanja znanja i iskustva u području digitalnog marketinga, Sara nam se javila početkom godine i pokazala interes za odrađivanje prakse u Ofiru. Nakon inicijalnog razgovora znali smo da će se Sara savršeno uklopiti u naš marketinški tim i da će joj naši marketingaši Mirta, Stefan i Anamaria pomoći u otkrivanju svijeta digitalnog marketinga pa smo joj ponudili da nam se pridruži.
Sara je na praksi bila dva mjeseca u kojima je učila o digitalnom marketingu, a posebno nam je drago što je nakon odrađene prakse postala dio našeg Ofir tima. Iako nas čeka još puno zajedničkih projekata, zamolili smo našu novu kolegicu da nam sažme dojmove s prakse. Udobno se smjestite i upoznajte Saru. Obećajemo, potaknut će vas da se zaljubite u marketing ili vas pak, kao i nas, podsjetiti zašto toliko volimo digitalni marketing i koliko je važno svaki dan biti najbolja verzija sebe.
1. Što te potaknulo da se prijaviš za praksu u Ofiru?
Želja za učenjem. S obzirom na to da za vrijeme studiranja nisam imala previše doticaja s primjenom marketinga u realnom svijetu odlučila sam pronaći i odraditi praksu kroz koju ću dobiti iskustvo koje mi fali. Na prijavu baš u Ofir potaknula su me pozitivna iskustva od kolega koji su prethodno odradili praksu kod vas.
2. Kada si shvatila da te zanima digitalni marketing?
Kao osoba s mnogo interesa, dugo sam tražila područje koje bi ispunilo moje interese i pružilo prostora mojoj kreativnoj strani. Znajući to, moj brat koji je već duže vrijeme zaposlen u digitalnom marketingu imao je utjecaj na mene. Savjetovao mi je da kroz online tečajeve saznam što sve digitalni marketing nudi i tako otkrijem je li to područje u kojem se vidim dugoročno. Tako je i bilo. Nakon nekoliko završila online tečajeva na Udemy-u shvatila sam da je marketing područje o kojem želim istraživati i učiti.
3. Možeš li nam opisati svoj dan na praksi? Postoje li uopće dva ista dana u marketingu?
Moj radni dan počinje pregledavanjem objava, kampanja i svega što je prethodni dan napravljeno na društvenim mrežama naših klijenata. Odgovaram na upite pratitelja na društvenim mrežama i komuniciram s klijentima. Zatim se bavim pisanjem objava i blogova, izrađujem vizual/e, ovisno o kojem klijentu se radi i što njegovo područje poslovanja zahtijeva. Sve se to naravno odrađuje timski, no ponekad sam imala priliku i sama odraditi cjelokupnu kampanju od ideje do realizacije. Slijedi promocija svega objavljenog, ovisno o budžetu i zahtjevima kampanje. Ovo je samo jedan od uobičajenih dana, koji dolaze na red nakon početnih dogovora s klijentima, izrađenih web stranica, pokrenutih kampanja, itd. Postoje dva ista dana, ali se ponavljaju tek svaki mjesec ili dva.
4. Što si naučila tijekom prakse u Ofiru?
Iako sam imala određeno znanje u marketingu, dolaskom u Ofir shvatila sam da je to područje u kojem se kontinuirano mora učiti i biti u tijeku s novitetima. Iskreno, većina stvari za mene bila je nova; postavljala sam hrpu pitanja i svakodnevno učila kako bih bila što bolja i doprinijela radu našeg tima. Učila sam o različitim stvarima, od korištenja backend programa za objavljivanje, kreiranja newslettera, planiranja i budžetiranja kampanja, kao i realizacija istih, praćenja konverzija pa do e-commercea. Izrada vizuala, dizajna stranice, banera, vizitki, letaka, PhotoShop, ostali dizajnerski programi i zadaci nešto je što me posebno zainteresiralo, a što nisam očekivala da ću imati priliku naučiti. Naišla sam i na potrebu za upoznavanjem s programskim jezicima i kodovima te nerijetko učila od programera i developera.
5. Na digitalni marketing utječu nove tehnologije koje se razvijaju nevjerojatnom brzinom. Prema tvom mišljenju, koliko je važno stalno biti u tijeku i pratiti sve što se događa?
Često se dogodi da klijent na Internetu vidi oglas, objavu, baner ili otkrije novu društvenu mrežu i javi nam se da mu pomognemo u izradi i vođenju istih. Biti stalno u tijeku i pratiti sve što se događa ključno je kako bi se uvijek moglo udovoljiti zahtjevima klijenta. Upravo brz razvoj tehnologija koordinira i razvoj digitalnog marketinga pa je logično i da se radna mjesta oblikuju prema novitetima u tehnologijama.
6. Kakav je tvoj stav o praksama i koliko su iste važne za vrijeme studija?
Odabrati praksu u području koje vas zanima i istu odraditi najbolje što možete ključno je za stjecanje stručnog znanja. Znanje s prakse ne možete pronaći ni u knjigama ni na tečajevima.
7. Koji je bio najbolji dio prakse u Ofiru?
Tijekom prakse mi je ponuđena daljnja suradnja s Ofirom. To je svakako najznačajnije za mene. No, ništa manje važna nije mi spoznaja kako je ponedjeljak jednak dan kao i subota ako radiš ono što voliš.
8. Imaš li savjet za buduće marketinške stručnjake?
Ne odustajte od svojih ideja unatoč zahtjevima klijenata, pravila ili čak šefova. Objasnite klijentu, uskladite ideju, usavršite ju, ali ne odustajte, budite drugačiji!
9. Gdje se vidiš za 5 godina?
Unatoč pruženoj prilici ovdje, ne mogu reći da je nestala želja za radom u inozemstvu, gdje sam već istražila mogućnosti. Iako je još puno učenja i rada ispred mene, za 5 godina vidim se u području marketinga no gdje ću se specijalizirati, ostavljam da se postepeno iskristalizira.
10. Preporučuješ li praksu u Ofiru i drugima koji razmišljaju o radu u digitalnom marketingu?
Mislim da sam u prethodnim odgovorima dala dovoljno argumenata za to, tako da, svaka preporuka, ovakav tim se ne pronalazi često!
Ako i vi želite odraditi praksu u Ofiru, javite nam se na info@ofir.hr !