Ofir i šareni Festival znanosti 2019.
19. travnja 2019.Jeste li znali da za sudjelovanje na Festivalu znanosti ne morate biti znanstvenik? Trebate imati malo vremena, veliku želju za učenjem i dobar tim. To tvrdi naša Anamaria koja već nekoliko godina aktivno sudjeluje na ovoj manifestaciji.
Anamaria je dio našeg Ofir marketing tima koji nudi usluge digitalnog marketinga tvrtkama u Hrvatskoj i inozemstvu. S obzirom na to da uvijek pronalazi nove načine i prilike za educiranje nije nas nimalo začudilo kad je prije nekoliko mjeseci izrazila želju za sudjelovanjem na ovogodišnjem Festivalu znanosti, a entuzijazam i poletnost koje je imala za organizaciju predavanja i radionice bili su jasan pokazatelj da će predstaviti naš Ofir u najboljem svjetlu.
Nakon što je prošli tjedan s kolegicama i profesoricama održala predavanje i radionicu na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, zamolili smo ju da nam odgovori na nekoliko pitanja kako bi i mi saznali što je toliko posebno u ovoj manifestaciji da joj se ona svake godine iznova vraća.
- Što te potaknulo na sudjelovanje na Festivalu znanosti?
Za vrijeme studiranja blisko sam surađivala s nekoliko profesora na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Oni su još na preddiplomskom studiju prepoznali moju želju za učenjem i potaknuli me na sudjelovanje i organizaciju raznih radionica, predavanja, konferencija i simpozija. Sjećam se da je na trećoj godini preddiplomskog studija doc.dr.sc. Marina Stanić pitala ima li zainteresiranih za sudjelovanje na Festivalu znanosti. Tada većina nas nije znala o čemu se radi, ali nekolicina studenata se javila i oformili smo tim za sudjelovanje na Festivalu. Godinu nakon toga i izv.prof.dr.sc. Helena Štimac predložila je da zajedno sudjelujemo na Festivalu i tako smo krenuli. Nije bilo lako i jednostavno, jer smo svake godine imali po 2-3 predavanja ili radionice, ali svaki put se višestruko isplatilo. Količina znanja koju steknete na različitim znanstvenim područjima i stvari koje naučite o sebi kroz organizaciju i sudjelovanje na ovakvim manifestacijama zaista je ogromna.
- Sjećaš li se prvog predavanja na Festivalu znanosti?
Naravno. Iako sam sada već četvrtu godinu predavač prvo sudjelovanje ostalo mi je u posebnom sjećanju. Tema je bila “Poslovno odlučivanje pod sunčevim dopingom”, a publika su nam bili studenti i srednjoškolci. Nismo znali u što se točno upuštamo, ali bili smo voljni pokušati. Uvijek se rado sjetim kako smo smišljali koncept predavanja i pitali se hoće li ljudi razumjeti o čemu se radi, nervoze koju smo svi osjećali kad je trebalo sva istraživanja koja smo mjesecima intenzivno proučavali prenijeti svima prisutnima, i velikog pljeska koji smo dobili od publike kojoj smo u sat vremena pokazali na koji način sunce utječe na našu (ne)produktivnost.
Moram biti iskrena da je najbolji dio, osim suradnje s izvanrednim ljudima koje i danas zovem prijateljima, bila duplerica koju smo krasili u Jutarnjem listu. Naime, s obzirom na neobičan naziv i zanimljivu temu, neposredno prije predavanja kontaktirao nas je novinar Jutarnjeg lista i izrazio želju da napiše članak o nama i našoj neobičnoj temi.. Sjećam se da sam nakon izlaska članka u novinama pomislila kako je zaista neopisiv osjećaj kada radite nešto što volite i drugi to prepoznaju.
- Ove godine održala si s kolegicama i profesoricama radionicu i predavanje. O čemu se točno radilo?
Priznajem, ove godine nismo imali dovoljno vremena da napravimo sve što smo zamislili (svi smo zaposleni pa je situacija malo drugačija od one kad smo bili studenti). Na kraju smo se odlučili održati jedno predavanje i jednu radionicu. Predavanje “Dejt s dugom”, pod mentorstvom doc.dr.sc. Marine Stanić, održala sam s kolegicom Ivonom Adrić, Agristar d.o.o.. Na predavanju smo istaknule kako narodi diljem svijeta percipiraju boje i upoznali sve prisutne sa sedam boja ekonomije. Radionicu “Hipnotizirani bojama”, pod mentorstvom izv.prof.dr.sc. Helene Štimac, održala sam s Karlom Bilandžić, ReRoot d.o.o.. Radionica je bila interaktivnog karaktera i svima prisutnima dala je uvid u to kako poznati brendovi kroz boje utječu na svijest i ponašanje potrošača.
- Tko je publika na ovoj manifestaciji?
Publika nije strogo definirana Na Festivalu sudjeluju djeca iz osnovne škole, srednjoškolci, studenti, zaposleni, nezaposleni. Jednom riječju – svi zainteresirani. Bitno je da osoba ima želju doći i saznati nešto novo. Teme i predavači su stvarno raznoliki i vjerujem da svi mogu pronaći nešto za sebe.
- Koliko vremena iziskuje priprema predavanja/radionice?
Mislim da to ovisi od osobe do osobe. Kolegice i profesorice s kojima sudjelujem na Festivalu jako su kreativne i zajedno imamo znanja iz različitih područja (marketing, menadžment, financije, poduzetništvo) tako da nam sama priprema za Festival ne iziskuje puno vremena. Obično kroz dva ili tri tjedna smislimo koncept, napravimo istraživanje i sve uvježbamo. Uvijek nam je najteže odlučiti se za teme koje ćemo pokriti na predavanjima i radionicama. Zato svake godine i održimo nekoliko predavanja i radionica (smijeh).
- Preporučuješ li i drugima da se prijave/posjete ovu manifestaciju?
Obavezno. Neovisno o tome sudjelujete li na Festivalu kao predavač ili posjetitelj to je iskustvo koje će vam ostati u lijepom sjećanju. Količina informacija koje ćete saznate i ljudi s kojima ćete se povezati nezamislivi su. Osobno smatram da je svaka prilika za učenje i razvoj nešto što trebate iskoristiti i da će vam sve što u nekom trenutku u životu naučite ili čujete jednom koristiti.
- Planiraš li i sljedeće godine ponoviti ovo iskustvo?
Naravno! Sudjelovanje na Festivalu znanosti nekako je s godinama postalo tradicija. Svi koji me poznaju znaju koliko volim raditi, istraživati i predavati tako da će se složiti sa mnom kada kažem da dok budem imala mogućnosti sudjelovati na Festivalu, organizatori me se neće riješiti.