Izrada web trgovine za tvrtku Mako d.o.o.
15. studenoga 2019.Sazrio je još jedan uspješan plod dugogodišnje suradnje Makoa i Ofira – Mako web trgovina.
Mako d.o.o. je poznati proizvođač pletenine čiji se proizvodi mogu pronaći u trgovinama i franšizama diljem Hrvatske i Bosne i Hercegovine te od sada i putem web trgovine.
Blog o Makou te samim početcima naše suradnje otkrio vam je nešto više o ovoj tvrtki i paketu usluga koje im Ofir pruža.
Preduvjeti za izradu web trgovine
Na inicijalnim planovima oko izrade web trgovine započelo se još prošle godine. Odlučeno je kako će se ista nalaziti na dotadašnjoj domeni https://www.mako.hr/ te obuhvaćati početne kategorije, odnosno kolekcije proizvoda. To su etno kolekcija, radna i zaštitna odjeća te najnovija proljetno-ljetna kolekcija “Feel the Adventure”.
Početkom ove godine, naši programeri prilagodili su postojeću web stranicu i započeli s izradom web trgovine. Istovremeno su djelatnici Makoa prilagođavali svoj asortiman, barkodove i ostalo potrebno za poslovanje putem web trgovine.
Projekt u kojem je sudjelovao gotovo cijeli Ofir
Usporedno s izradom web trgovine, obavili smo kompletno fotografiranje nove kolekcije, uz pomoć naše opreme za studijsko fotografiranje. Kolekciju za potrebe web trgovine nosili su modeli koji predstavljaju ciljanu publiku, odnosno ciljane kupce. Uslijedilo je uređivanje na tisuće fotografija i prilagodba istih za web trgovinu.
Zatim, dugotrajan proces unosa proizvoda, karakteristika i izrada varijacija mnogih boja s veličinama, donio je određene izazove na izradi same web trgovine. Tu smo uključili i praktikante koji su putem ovih zadataka naučili kako unositi proizvode i zalihe, kreirati varijacije, kategorije, barkodove i sve ostalo potrebno pri izradi web trgovine putem WordPress-a.
Web trgovinu, putem Woocommerce platforme, spojili smo s Facebook i Instagram shopom. Tako je označavanjem proizvoda u objavama na tim društvenim mrežama, omogućen direktan pregled i narudžba istih.
Izazovi s kojima smo se susreli
Kako već godinama rastemo zajedno s tvrtkom Mako, tako nas i svaki zajednički projekt mnogočemu nauči. Djelatnicima Makoa izradili smo posebne račune za pristup i održali obuku za upravljanje web trgovinom. To i nije bio lak zadatak, s obzirom da su do tada radili samo u fizičkim prodavaonicama. Uspješno su ga savladali i odradili svoj dio, a to je unošenje zaliha proizvoda te ispis barkodova.
Ovdje smo naišli na jedan izazov, a to je usklađivanje stanja postojeće zalihe fizičke prodavaonice sa stanjem unutar web trgovine. S obzirom na to da prodavačice ne stignu svaki trenutak pratiti stanje u web trgovini, kreirali smo posebne e-mailove koji služe kao obavijesti. Kako se ne bi dogodilo da se putem web trgovine proda zadnji artikl, a koji se nalazi u fizičkoj prodavaonici, obavijesti putem e-maila stižu čim se proizvod proda na web trgovini. Prodavačice zatim dotični proizvod pakiraju i tako potpuno uklanjaju sa zaliha.
Poseban izazov iskočio je kod kreiranja varijacija za proizvode. Proljetno-ljetna kolekcija “Feel the adventure” obiluje različitim bojama i uzorcima. Svaku boju, zajedno s pripadajućom veličinom bilo je potrebno prilagoditi za ispis na barkodovima, ali i uskladiti za generiranje putem filtera i pretraživača.
Kako kodirati različite nijanse crvene? Kako za pretraživanje prilagoditi haljinu koja dolazi u jednoj boji, a razlikuje se samo po detaljima ili uzorcima?
Na slikama ispod prikazan je jedan od proizvoda koji su nam stvorili izazove. Pokazalo se kako proizvode osim po glavnoj boji, trebamo razvrstavati i po dodatnim karakteristikama poput uzorka. Na slikama je vidljivo kako bluza dolazi u 4 boje, a od toga u bijeloj dolazi s dva različita uzorka – crvenim i crnim detaljima.
Bilo je potrebno razmišljati unaprijed te imati na umu kako će u web trgovinu kontinuirano stizati nove kolekcije. Također, kupci ne žele prilikom pretraživanja vidjeti 40-ak nijansi boja, koliko smo ih kreirali samo za jednu kolekciju. Stoga, razdvojili smo boje na glavne, pa se i svijetlo plava i tamno plava prilikom filtriranja prikazuju samo pod “plava”. Boje se potom razdvajaju po nijansama i uzorcima, unutar samog proizvoda.
Nakon odobrenja banaka vezano uz plaćanja, uslijedilo je testiranje web trgovine i praćenje prvih narudžbi te svakodnevno održavanje. Nepunih mjesec dana kako je web trgovina “vani”, možemo reći da odlično posluje, a zalihe se vrlo brzo prazne.
Mako ima svoju mrežu obožavatelja koji svaku novost dočekaju pozitivnim reakcijama, nerijetko i s tisućama lajkova. Zbog toga, ali i zbog prepoznate kvalitete i domaće proizvodnje, vjerujemo kako je svaki projekt Makoa uspješan u najavi. Kupci su Mako trgovinu s nestrpljenjem iščekivali, a mi smo sretni što smo sudjelovali u ispunjenju te želje.
Zahvaljujući ovom projektu, Mako kreacije sada su još dostupnije maloprodajnim kupcima. Nove kolekcije uskoro očekujemo vidjeti na ulicama i događanjima diljem Hrvatske, pa i šire.
Više o proteklim projektima i radu Ofira saznajte u ostalim blogovima.