Digitalizacija poslovanja
12. kolovoza 2022.Digitalizacija poslovanja podrazumijeva transformaciju poslovnih procesa pomoću tehnologije, među kojima veliku ulogu igra informacijsko komunikacijska tehnologija. Pad cijena informatičke opreme i povećanje njezine dostupnosti posljednjih desetak godina omogućili su većini tvrtki osnovne komponente IT sustava.
Važnost digitalizacije poslovanja posebice je uočena tijekom pandemije uzrokovane korona virusom. Tada je zbog potpunog prebacivanja poslovanja na online platforme došlo do ubrzane primjene digitalnih procesa u svim sektorima.
Prema analizi DESI (The Digital Economy and Society Index) iz 2021. godine, koju provodi Europska komisija, Hrvatska je 13. od 27 država članica Europske unije kada je u pitanju integracija digitalnih tehnologija u poslovanja. Unazad nekoliko godina napredak na našim prostorima je vidljiv, no uvijek ima mjesta za poboljšanje.
Čemu digitalizacija poslovanja služi?
Činjenica je da poduzeća koja su prošla kroz digitalizaciju imaju veliku prednost na tržištu. Ovaj proces omogućuje poduzećima da se povežu interno, ali i s kupcima i klijentima na potpuno novoj razini.
Digitalna transformacija poduzeća donosi sljedeće:
- Obavijesti kupcima o novim proizvodima ili akcijama,
- izgradnju online zajednice kupaca, odnosno kreiranje autentične veze između vanjske i interne publike poduzeća,
- pružanje potrebnih informacija kupcima,
- doseg nove publike,
- poboljšanu internu komunikaciju i suradnju među zaposlenicima,
- brz i jednostavan pristup podacima i njihovoj analizi,
- sigurno pohranjene podatke uz računarstvo u oblaku,
- poboljšanu kontrolu poslovanja,
- povećanu digitalnu pismenost zaposlenika,
- automatizaciju poslovnih procesa.
Ključan dio digitalizacije poslovanja je digitalna transformacija poslovanja. To je proces koji započinje donošenjem odluke nekog poduzeća o uvođenju digitalnih tehnologija u svoje poslovanje te traje sve do potpune integracije istih. Samim time, shvaćamo da je ovo proces koji zahtijeva veliku razinu znanja, odgovornosti i vremena te se za njegovu implementaciju najbolje obratiti stručnjacima.
Poslovanje se može digitalizirati na razne načine, kao što su:
- digitalni marketing,
- web stranice i web aplikacije,
- VPS i Synesis u oblaku za računovodstvo,
- računarstvo u oblaku,
- internet trgovina.
Ofir vašem poslovanju može omogućiti digitalni marketing, web rješenja i hardware usluge. Ovo znači da je cijela vaša usluga na jednome mjestu, odnosno ne morate od različitih izvođača radova tražiti više usluga.
Primjeri iz stvarnog svijeta
IKEA
- 2017. IKEA je kreirala TaskRabbit, web mjesto koje kupcima omogućuje pronalazak ljudi koji će pomoći pri sastavljanju ili dostavi namještaja kupljenog u IKEA-i.
- Također su i implementirali projekt pametne kuće. Uz Augmented Reality (AR) kroz IKEA Place aplikaciju kupcima se olakšava odabir namještaja te mogu virtualno urediti svoj stan prije same kupnje u trgovini.
Nike
- Nike se nedavno usredotočio na moćniju analitiku podataka, ažurirali su strategiju e-trgovine i stvorili su snažne digitalne marketinške kampanje. Sve ovo Nike-u je pomoglo da otvori konceptualne trgovine i poboljša korisničko iskustvo.
- Također su izradili i mobilnu aplikaciju koja pomaže u odabiru najbolje vrste obuće putem skeniranja nogu. Skeniranjem stopala aplikacija stvara njihovu kartu na temelju 13 podatkovnih točaka. Zahvaljujući aplikaciji, tvrtka dolazi do informacija ključnih za stvaranje boljih projekata u budućnosti.
Lego
- Tvrtka Lego provela je implementaciju API-ja za pružanje boljih usluga te pojednostavljivanje korisničkog sučelja kako bi se timovima omogućio lakši pristup informacijama i novim alatima za analizu podataka.
- Isto tako su iskoristili vrijednost crowdsourcinga – korisnicima su omogućili sudjelovanje u kreiranju proizvoda. Potaknuli su korisnike na objavljivanje fotografija i glasanje za najbolje proizvode, što je Lego-u dalo odličan uvid u tržišne trendove.
U konačnici…
Uspješna digitalizacija poslovanja ne podrazumijeva samo puko ulaganje u informatičku opremu ili postavljanje računa na društvenim mrežama. Ova vrsta digitalizacije predstavlja dugoročnu investiciju koja zahtijeva integraciju tehnoloških rješenja, ali i educiranje zaposlenika o digitalnoj pismenosti, a u konačnici rezultira mnogim benefitima i većom konkurentnosti na tržištu.
Nemojte dopustiti da vaše poduzeće ne bude u toku s vremenom – na raspolaganju smo vam za sva rješenja koja će posebno biti izrađena prema vašim potrebama.