Od Kulendayza do Ofira – Priča o mladim nadama

24. listopada 2016.

Kulendayz? Ofir? Mlade nade? Pitate se kakve veze ima to jedno sa drugim…e tu počinje naša priča. Jedne sunčane subote 3.9.2016. Ivana, mlada dizajnerica u Ofiru, se priprema nervozno za svoje prvo predavanje…

“ah predavanje… hoće li im se svidjeti moj koncept ideje da je dizajn u oku promatrača? …pa naravno da hoće samo ime predavanja im govori „Design is in the eye of beholder“… da, ali hoće li shvatiti da je prvi utisak koji korisnik prima vizualni utisak i da svi u principu prvo percipiramo vizualno? …ma hoće to je lako…“

Tok misli prekino joj je plavi pramen kose (al ono, baš supersuperplavi) te se vratila u stvarnost i ugledala natpis „Kulendayz 2016“. To je to… krećemo. Nakon kratke prijave na šalteru (btw pozdrav curama – zakon ste!) naša protagonistica, vođena kolegicom i volonterkom Kulendayza – Dajanom, odlazi u vanjski dio streljane Pampas gdje ugleda prizor za poželjet.

„wooow… ležaljke i stolice i lampice… kako će to dobro izgledati navečer… ples sa zvijezdama… ovaj ples pod zvijezdama… ma to je to… kako je to to? To je kao da kažeš da je UX isto što i UI design, a naučila si gledajući taj background na laptopu iz dana u dan da to definitivno nisu iste stvari…“

U tom trenutku Dajana zovne Ivanu i obavijesti ju kako je vrijeme za predavanje o vrijednosti interaktivnog dizajna. Mario Šestak, Interactive Art Director, isprezentirao je benefite interakcija i njihovog dizajna kroz prezentaciju poslova odrađenih u Degordianu.

Ivana nervozno očekuje vrijeme svog predavanja i u nadi da smiri živce potraži upaljač da… upali vatru za roštilj :)… i tako nabasa na jedno divno čeljade plave kose koja joj ponudi ruku spasa u nevolji. Na sam pogled tog upaljača fascinantne boje Ivana je zinula kao Jim Carrey glumeći Masku. Nije ni shvaćala simboliku svega toga u to vrijeme…

Pričale su neko vrijeme i između ostalog Ena joj je rekla kako je studentica prve godine na FERIT-u, ali i kako je jako zanima dizajn i fotografija. Pitala je Ivanu o čemu se radi njenu predavanje, na što je Ivana odgovorila poznatim pitanjima:

„Jesi li ikada čula da su dizajneri teški? A jesu li tebi ikada rekli kao dizajneru da si teška? Ako jesu to samo znači da si dobar dizajner. Sama tema predavanja ti to govori. TI si ta koja razvija ideju u svojoj glavi. Tvoja ideja. Tvoja mašta. Tvoja kreativnost. To je ono što čini finalni produkt koji se naziva dizajnom. Ako ovladaš time, odnosno ovladaš sobom, jedino što ti preostaje je naučiti odnositi se s klijentima, a to je točno ono o čemu ćemo danas pričati.“

Kroz priču joj je ukratko objasnila 5 točaka do bolje komunikacije:

1. SHVATI ČIME SE KLIJENT BAVI

“Da, naravno da je prvo što napraviš istražiš tvrtku i čime se ona bavi, ali što je s konkurencijom? Ovdje moraš gledati na stvari iz druge perspektive. Recimo da klijent želi prodati neku uslugu i treba dizajn web stranice. Što misliš na što će on gledati? …..statistiku, usporedbu, subscribere,… sve tehničke stvari koje zapravo stoje iza tvog dizajna. A gdje će to gledati? Kod konkurencije naravno.“

2. POSTAVLJAJ PITANJA

„Mnogi klijenti neće dati dovoljno informacija ukoliko ih ne pitaš. Budi temeljita.“

3. OBJASNI SVOJE RAZLOGE

„Ukoliko daješ klijentu savjete, ili mu pokušavaš objasniti zašto su neke stvari bolje za iskoristiti od drugih, moraš se znati objasniti. Klijenti će možda tražiti jedno, ali ti znaš i vjeruješ u drugo. Kada dođe do takve situacije trebala bi uzeti vremena i objasniti klijentu zašto misliš da je tvoja verzija bolja (npr. pristupiti mu na način: „ukoliko pogledate ovdje vidjet ćete da je ovaj prijedlog funkcionalniji na način…“).“

4. ŽARGON JE TVOJ PRIJATELJ

„Kod pristupanja klijentu važno je shvatiti s kim radiš i odakle je ta osoba. Pogrešno je očekivati da svi klijenti znaju tvoj nativni jezik, zar ne? U takvim situacijama se prilagodiš osobi s kojom pričaš. To je zapravo vrlo jednostavno – samo prati riječi koje frekventno koristi da bi opisao nešto i iskoristi te riječi u svom pričanju. Koristeći njegov žargon stvaraš osjećaj sigurnosti u klijentu da si u potpunosti shvatila što želi reći.“

5. PRETVORI VERBALNU KOMUNIKACIJU U VIZUALNU

„Razmisli o svim riječima kojima klijenti izražavaju kakav dizajn žele: moderan, dječji, odvažan, jednostavan, … Od klijenta do klijenta sve te stvari mogu imati različito značenje. Da pitamo sada ovdje tri različite osobe o tome što oni misle što znači, recimo moderan dizajn. Svatko bi imao svoju viziju. Isto tako je i s klijentima. Rješenje ovog problema leži u pretvaranju tih riječi u slike odnosno primjere na kojima ćeš lakše shvatiti u kojem smjeru klijent cilja.“

Iako joj je Ivana praktički ispričala čitavo predavanje, Ena je svejedno došla i na kraju predavanja pružila Ivani poklon s rječima:

„S obzirom da je bilo prvo predavanje i da je bilo i više nego uspješno dajem ti ovo, tako da, kad prije svakog sljedećeg predavanja vidiš upaljač sjetiš se točno ovog trenutka.“

Što reći na tako nešto? Zarezalo se, znate. I tako kad je došao red da Ivana dobije svog miniona, neko vrijeme je tražila i tražila i na kraju se sjetila da joj je odgovor gotovo cijelo vrijeme bio u rukama. 🙂

Minione moj, dobrodošla nam! 🙂

P.S. party poslije konferencije je bio ludiloo, kao i adrenalin park u Zlatnoj Gredi. Ali..pustit ćemo da slike govore svoje…  https://www.facebook.com/KulenDayzConference/photos_stream

Ofir

Pratite nas na društvenim mrežama!