Isprobali smo marketing automatizaciju! Što smo zaključili?

19. rujna 2024.

Više prihoda uz manje troškove – cilj je kojem svaka tvrtka teži. U posljednjih nekoliko godina, automatizacija poslovnih procesa pokazala se kao jedan od načina za ostvarivanje tog cilja. Jednostavno rečeno, automatizacija se odnosi na primjenu tehnologija za obavljanje zadataka koji su se do sada obavljali ručno.

Zašto automatizacija?

Uvođenjem automatizacije, tvrtke mogu značajno smanjiti troškove rada i operativne troškove, kao i potrebu za radnom snagom u sektorima gdje se rutinski zadaci lako mogu automatizirati. Ubrzavanje i pojednostavljenje zadataka povećavaju produktivnost i operativnu učinkovitost, a dosljednost koju ti sustavi osiguravaju često doprinosi boljoj kvaliteti proizvoda i usluga.

Također, smanjuju potrebu za dodatnim resursima, a zahvaljujući skalabilnosti omogućuju organizacijama brzo i učinkovito prilagođavanje rastućoj potražnji ili promjenjivim tržišnim uvjetima. No iako donosi visoku efikasnost, može ograničiti fleksibilnost poslovnih procesa, budući da su sustavi često programirani za specifične zadatke što otežava prilagodbu promjenama.

Isprobali smo marketing automatizaciju

Najnoviji podaci o učinkovitosti automatizacije unutar marketinških aktivnosti objavljenim od strane WebFX.com, ponukali su nas da isprobamo sustav Make.com (bivši Integromat) unutar naših marketinških aktivnosti.

Glavna karakteristika ovog sustava je veliki izbor integriranih aplikacija te postavljanje scenarija unutar kojih korisnici mogu postaviti niz akcija i događaja. Tako na primjer možete postaviti akciju u jednoj aplikaciji (npr. primitak e-maila unutar Gmaila), koja će automatski izvršiti akciju u drugoj aplikaciji (postaviti taj e-mail u alat za komunikaciju – Mattermost). Ukoliko koristite aplikaciju koja nije izravno podržana, ručnim unošenjem API poziva možete povezati željenu aplikaciju.

Sve se konfiguracije rade kroz intuitivno sučelje u kojem se vizualno “povezuju” koraci, bez potrebe za programiranjem, a za učestale procese postoje već unaprijed pripremljeni scenariji.

Templates in Make
Templates in Make

Dva osnovna cilja

Kao tvrtka s bogatom ponudom proizvoda i usluga te webshopom, iznimno nam je važno nove klijente obavijestiti o svemu što nudimo. Stoga smo odlučili automatizirati proces slanja newslettera, kako bismo novim klijentima, svakog utorka u 10:00 h, dostavili svojevrsni mail dobrodošlice.

Jedan od naših ključnih ciljeva je bio personalizacija newslettera, kako bi komunikacija s našim klijentima bila što osobnija. Odlučili smo obratiti posebnu pažnju na personalizirano obraćanje prema spolu (“Poštovani” ili “Poštovana”) te korištenje prezimena klijenata, što nam je u prethodnim kampanjama donijelo pozitivne rezultate, no i oduzelo puno vremena.

Priprema scenarija

Za realizaciju konkretnog scenarija, prvo je bilo potrebno povezati Google Sheets i Mailchimp račune unutar platforme Make. U Google Sheetu smo pripremili tablicu s obaveznim poljima: ime, prezime, e-mail adresa, naziv tvrtke i spol.
Ova polja označili smo kao obavezna i unutar Mailchimpa te smo kreirali dva verzije newslettera. Oba newslettera sadrže isti tekst, no jedan započinje obraćanje s “Poštovani”, a drugi s “Poštovana”, ovisno o spolu primatelja.

Završivši pripremu u vanjskim aplikacijama, započeli smo slaganje potrebnih modula u Makeu. Unijeli smo sve relevantne podatke i ispunili potrebna polja kako bismo osigurali uspješno slanje kampanja.

Scenarij je uključio module:
1. Google Sheets: Skeniraj nove unose u tablici
2. Mailchimp: Dodaj novog pretplatnika ili ažuriraj postojećeg
3. Mailchimp: Kreiraj kampanju
4. Mailchimp: Pošalji kampanju

Scenarij unutar Make-a.
Dodavanje korisnika
Kreiranje kampanje

Kako bismo ostvarili personalizaciju, između drugog i trećeg modula, dodali smo router. Router koristeći postavljene filtre, na temelju vrijednosti u stupcu “spol”, određuje hoće li klijentu biti poslan newsletter prilagođen ženskom ili muškom primatelju.

Postavljanje filtera

U cijelom procesu nije bilo potrebe za kompleksnim programiranjem te nismo morali posegnuti za složenim kodiranjem ili naprednim tehničkim rješenjima. Umjesto toga, koristili smo jednostavne alate i funkcionalnosti dostupne unutar postojećeg sustava.

Rezultati

Nakon što smo proveli nekoliko testnih scenarija i dodatno ih optimizirali, uspješno smo poslali našu prvu kampanju.
U uvodnoj poruci dobrodošlice, kroz predstavljanje naših usluga i proizvoda, klijentima smo pružili priliku da se upoznaju s Ofirom, čime smo pokazali interes za njihove potrebe. Personalizacijom e-mailova značajno smo unaprijedili korisničko iskustvo, osiguravajući jaču povezanost i dugoročno povjerenje naših klijenata. S ovim procesom fokusiramo se na ono najbitnije, brzu i kvalitetnu uslugu te povoljnu cijenu.

Uvođenjem tjednog rasporeda slanja kampanja, konkretno utorkom u 10 sati, postigli smo značajnu optimizaciju resursa, smanjujući vrijeme koje je marketinški tim ranije trošio na ručno upravljanje ovim zadatkom. Ovaj pristup omogućio nam je da se fokusiramo na kreativnije aspekte našeg posla, dok automatski sustav preuzima rutinske zadatke.

Zaključak

Ostvarivanjem postavljenih ciljeva i automatizacijom procesa slanja personaliziranih newslettera uvjerili smo se u brojne prednosti koje automatizacija donosi poslovanju. Nakon uspješne implementacije ovog scenarija, proširili smo automatizaciju i na druge marketinške procese, kao i na ostale usluge koje pružamo.

Želite li i vi iskoristiti prednosti automatizacije, javite nam se!

Ana Božić